ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ ΣΤ' (ΚΒ) - ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Mon-Fri – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25692600
Τηλεομοιότυπο: 25692605
Μενού
  • 11-15 Νοεμβρίου 2024

Ένα ταξίδι γνώσεων και εμπειριών για το  Στ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού (ΚΒ) –  Αγ. Νικολάου στο όμορφο Ηράκλειο της Κρήτης

Η εμπειρία της συμμετοχής σε ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ είναι πάντα μοναδική και ενδιαφέρουσα. Ιδιαίτερα όταν αυτή συνδυάζεται με την εκμάθηση και παρακολούθηση μαθημάτων σκιώδους εργασίας στην Κρήτη, αυτή αποκτά ξεχωριστό χαρακτήρα. Το Erasmus+ δεν είναι απλά μια επαγγελματική ευκαιρία, αλλά και μια πλατφόρμα που προάγει την πολυπολιτισμικότητα, την προσωπική ανάπτυξη και τη δικτύωση.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος, η εκπαιδευτικός του Σχολείου μας, Νατάσα Βασιλείου, ταξίδεψε στο όμορφο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου επισκέφθηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού, από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου 2024. Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού, στο οποίο φοιτούν περίπου 300 μαθητές/τριες τη φετινή σχολική χρονιά, συστεγάζεται με το 5ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Αλικαρνασσού.

Στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν η διεύρυνση και ο εμπλουτισμός των γνώσεων σε εκπαιδευτικά θέματα, γύρω από τα θέματα προτεραιότητας του Σχολείου μας, τις Νέες Τεχνολογίες και τις Καινοτόμες Διδακτικές Μεθόδους, τη Συμπερίληψη και την Πολιτισμικότητα, την Πράσινη Εκπαίδευση, την Κλιματική Αλλαγή και την Αειφορία. Κατά την πενθήμερη παραμονή της εκπαιδευτικού στο κρητικό σχολείο, μεταξύ άλλων, έγινε ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και καλών διδακτικών πρακτικών που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί του τοπικού σχολείου, με απώτερο σκοπό την ενσωμάτωσή τους προς όφελος, τόσο των μαθητών/τριών, όσο και των εκπαιδευτικών του σχολείου υποδοχής, αλλά και του σχολείου αποστολής.

Στο πλαίσιο της διακρατικής κινητικότητας, η εκπαιδευτικός του Στ’ Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) – Αγ. Νικολάου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει διάφορα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος σε διάφορες τάξεις, τα οποία διδάσκει και η ίδια στο κυπριακό σχολείο. Η παρακολούθηση μαθημάτων αποδείχθηκε καθόλα μοναδική εμπειρία, αφού η εκπαιδευτικός εμπλούτισε γνώσεις και πρακτικές, καθώς επίσης αντάλλαξε απόψεις και ιδέες  με τους συναδέλφους, όπως και προβληματισμούς και δυσκολίες που συναντώνται στην καθημερινή λειτουργία των δύο σχολείων.

Ακόμη η συμμετέχουσα είχε την ευκαιρία να εμπλακεί ενεργά σε μάθημα Β’ τάξης, πραγματοποιώντας συνδιδασκαλία με την εκπαιδευτικό κ. Χαρίκλεια Βούρα. Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, οι εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν με το παραμύθι “Ντενεκεδούπολη”, το οποίο προάγει τις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ειρήνης και της συνεργασίας. Παρακολούθησε ενδοσχολική εσπερίδα που διοργάνωσε το σχολείο με θέμα “Διαχείριση και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο”, καθώς και τη σχολική γιορτή του Πολυτεχνείου που ετοίμασαν τα τμήματα των Ε’ τάξεων και του 2ου και 5ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού. Στόχος των εν λόγω εκδηλώσεων ήταν η προώθηση των αξιών της ισότητας, της αλληλεγγύης, της αποδοχής, της ελευθερίας, αξίες οι οποίες ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την αρμονική συνύπαρξη.

Επιπρόσθετα, η Κύπρια εκπαιδευτικός συμμετείχε σε δράση που διοργάνωσε το σχολείο με θέμα την “Ανακύκλωση”, που στόχο είχε την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε ζητήματα που αφορούν στο περιβάλλον όπως είναι η κλιματική κρίση, η μείωση των απορριμμάτων, η επαναχρησιμοποίηση, η ανακύκλωση, καθώς και η σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων. Στην εκπαιδευτικό δόθηκε και χρόνος να μιλήσει στα παιδιά για την Κύπρο, να τους παρουσιάσει το νησί και να τους μεταφέρει την πλούσια ομορφιά και τον πολιτισμό του. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις πόλεις του νησιού, την ιστορία, τα ήθη και έθιμα του τόπου.

Γενικά, τα μαθήματα σκιώδους εργασίας πρόσφεραν στη συμμετέχουσα την ευκαιρία να αποκτήσει πρακτική γνώση και εμπειρία σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον. Οι τομείς που καλύπτονται είναι ποικίλοι, από τον τουρισμό και τη φιλοξενία, μέχρι την εκπαίδευση, την υγεία, και την τεχνολογία. Μέσα από τη διαδικασία της παρακολούθησης, η εκπαιδευτικός είχε τη δυνατότητα να δει πώς λειτουργούν οι επαγγελματικοί αυτοί χώροι, να αλληλοεπιδράσει με τους/τις Κρητικούς/ές συναδέλφους και να ανακαλύψει νέες μεθοδολογίες και πρακτικές.

Σε αυτό το ταξίδι, εκτός από το εκπαιδευτικό της έργο, η συμμετέχουσα είχε την ευκαιρία να γνωρίσει το πανέμορφο Ηράκλειο, να περπατήσει στην ιστορική πόλη, να γνωρίσει την πολιτιστική κληρονομιά, τα ήθη και έθιμα του νησιού και να ζήσει την αυθεντική κρητική καθημερινότητα. Οι ομορφιές του Ηρακλείου είναι αμέτρητες και αυτές αποτυπώνονται μέσα από τα σπουδαία αξιοθέατά του. Τα πελώρια ενετικά τείχη, το μεγαλόπρεπο φρούριο, ο Κούλες στο λιμάνι, η πλατεία με το περίτεχνο σιντριβάνι γνωστό με το όνομα “Λιοντάρια”, το επιβλητικό ανάκτορο της Κνωσσού, οι περιπλανήσεις σε παραδοσιακά χωριά, η δοκιμή τοπικών γεύσεων και η συμμετοχή σε πολιτιστικά δρώμενα είναι μερικές από τις εμπειρίες που κάνουν το πρόγραμμα ακόμα πιο αξέχαστο και καταφέρνουν να μαγέψουν την Κύπρια εκπαιδευτικό.

Θα ήταν αδύνατο, φυσικά, να μη γίνει αναφορά και στην κρητική φιλοξενία, αυτήν τη βαθιά ριζωμένη παράδοση που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα των Κρητικών. Στην Κρήτη η φιλοξενία δεν είναι απλώς μια κοινωνική υποχρέωση, αλλά μια παράδοση που συνδέεται με τις αξίες του σεβασμού, της γενναιοδωρίας και της αλληλεγγύης. Η ζεστασιά των ανθρώπων του νησιού είναι μοναδική, μετατρέποντας κάθε επισκέπτη σε μέλος της οικογένειάς τους.

Η Εβδομάδα Σκιώδους Εργασίας κύλησε πολύ όμορφα, προσφέροντας στην εκπαιδευτικό, όχι μόνο τις καλύτερες εντυπώσεις, αλλά και πολύτιμες εμπειρίες που θα τη συντροφεύουν για καιρό. Μέσα από την καθημερινή συνεργασία και την αλληλεπίδραση με συναδέλφους και μαθητές/τριες σε ένα νέο περιβάλλον, είχε την ευκαιρία να διευρύνει τους ορίζοντές της, να ανακαλύψει διαφορετικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και να εμπλουτίσει τις γνώσεις της. Ήταν μια μοναδική εμπειρία, γεμάτη προκλήσεις και δημιουργικές στιγμές, ένα ξεχωριστό ταξίδι που της πρόσφερε έμπνευση και νέες ιδέες για τη δουλειά της. Οι στιγμές αυτές θα παραμείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη της, όχι μόνο λόγω των επαγγελματικών ωφελειών, αλλά και για τις προσωπικές σχέσεις που δημιούργησε.

Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

Των εκπαιδευτικών

*Νατάσας Βασιλείου            Αγγέλας Χριστάκης Φιλίππου

*Εκπαιδευτικός                   (Συντονίστριας Διαπιστευμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA1)

  • Ανακαλύπτοντας τον Κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης – Τα Πρώτα Βήματα για τους Μικρούς Εξερευνητές

Αναγνωρίζοντας τη σημασία της τεχνολογίας και τον ρόλο που διαδραματίζει στην καθημερινότητά μας, το Σχολείο μας, το Στ' Δημοτικό Λεμεσού (ΚΒ)- Αγ. Νικολάου, ανέλαβε την πρωτοβουλία να φέρει τους μαθητές του δημοτικού σχολείου κοντά στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Στόχος μας ήταν να δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα βασικά της AI μέσα από μία διασκεδαστική και εποικοδομητική εμπειρία μάθησης, που θα τους ανοίξει νέους ορίζοντες και θα τα εμπνεύσει να εξερευνήσουν τη δύναμη της τεχνολογίας.

Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάσαμε ένα ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, προσαρμοσμένο στην ηλικία και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσιάζεται μέσα από απλά και κατανοητά παραδείγματα. Οι μαθητές μαθαίνουν τι είναι η AI, πώς χρησιμοποιείται στην καθημερινή μας ζωή, και ποιες είναι οι δυνατότητες που προσφέρει στην επίλυση προβλημάτων. Από απλές εφαρμογές, όπως οι ψηφιακοί βοηθοί και τα παιχνίδια, έως πιο περίπλοκες έννοιες, όπως η μηχανική μάθηση και η ανάλυση δεδομένων, το πρόγραμμα εξηγεί τις βασικές αρχές και βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τη λογική πίσω από την τεχνολογία.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, εργαστήρια και διαδραστικές ασκήσεις, τα παιδιά ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν πώς λειτουργούν οι «έξυπνες» τεχνολογίες, καλλιεργώντας παράλληλα τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη. Οι έμπειροι εκπαιδευτές μας καθοδήγησαν τους μαθητές/τριες σε κάθε βήμα, δίνοντάς τους ερεθίσματα για περαιτέρω εξερεύνηση και ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους στη χρήση της τεχνολογίας.

Με αυτή την πρωτοβουλία, φιλοδοξούμε να προετοιμάσουμε τη νέα γενιά για το μέλλον, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία της κοινωνίας και της οικονομίας. Δίνοντας στους μικρούς μας μαθητές τα πρώτα εφόδια και την κατανόηση του τι σημαίνει AI, τους βοηθάμε να αναπτύξουν δεξιότητες και γνώσεις που θα τους φανούν χρήσιμες σε κάθε στάδιο της ζωής τους, ενώ παράλληλα τους εμπνέουμε να γίνουν οι καινοτόμοι του αύριο.

 

 

 

 

 

 

 

  • Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024

Bridges of Education: A European Encounter at our Cypriot School, the St' Primary School of Limassol (KB) - Ag. Nikolaou

Την Παρασκευή, 25/10/2024, το Δημοτικό μας Σχολείο είχε τη χαρά να υποδεχτεί ομάδα Εσθονών Διευθυντών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1. Οι επισκέπτες από την Εσθονία είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια μικρή γεύση από το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα και να ανταλλάξουν ιδέες, εμπειρίες και καλές πρακτικές σχετικά με τα σύγχρονα ζητήματα της εκπαίδευσης στην Κύπρο και την Εσθονία.

Η επίσκεψη ξεκίνησε με μια θερμή υποδοχή από τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου. Στη συνέχεια, οι Εσθονοί εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τον ενδοσχολικό εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940. Ακολούθησε σύντομη παρουσίαση για τη λειτουργία, τις μεθόδους διδασκαλίας και τις διάφορες καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στο κυπριακό, Δημοτικό μας Σχολείο.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπαιδευτικοί από τις δύο χώρες συζήτησαν επίκαιρα θέματα της παιδαγωγικής επιστήμης, όπως είναι η πολυπολιτισμικότητα στην εκπαίδευση και η συμπερίληψη, η εκπαιδευτική ηγεσία κ.ά.. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν και επιθεωρητές του Επαρχιακού Γραφείου Παιδείας της Λεμεσού, κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου και η κ. Μαρία Τράγγολα.

Η σημερινή συνάντηση ήταν μια πολύτιμη ευκαιρία να οικοδομήσουμε γέφυρες επικοινωνίας και να προωθήσουμε τον ευρωπαϊκό διάλογο στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες.

Βίντεο Επίσκεψης

  • Educational Visit of Czech Educators to Our Accredited School within the Erasmus+ Program

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, το Σχολείο μας, το Διαπιστευμένο, Στ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου, είχε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει για πέντε εργάσιμες ημέρες δύο εκπαιδευτικούς από το σχολείο "Základní škola a mateřská škola Ludgeřovice", της Οστράβα στην Τσεχία. Οι επισκέπτριές μας, Vlaďka Lišková και Veronika Seidlova, είχαν την ευκαιρία να βυθιστούν στην πολυπολιτισμική πραγματικότητα του Σχολείου μας, παρακολουθώντας μαθήματα σκιώδους εργασίας σε μια ποικιλία θεμάτων, εστιάζοντας στις μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζονται για την υποστήριξη μαθητών/τριών διαφορετικών πολιτισμικών υπόβαθρων.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, οι δύο εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα, να συζητήσουν με τους/τις εκπαιδευτικούς και το διοικητικό προσωπικό και να ανταλλάξουν απόψεις και καλές πρακτικές. Η παρουσία τους στο Σχολείο μας αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για αμοιβαία μάθηση και ανταλλαγή εμπειριών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενισχύοντας τις διαπολιτισμικές μας σχέσεις και αναδεικνύοντας τη σημασία της πολυπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα της επίσκεψης ήταν πλούσιο και περιελάμβανε μαθήματα τεχνητής νοημοσύνης, εικαστικών τεχνών, μουσικής με τη χρήση chair drumming, μάθημα ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών, μάθημα Αγωγής Ζωής. Έγινε παρουσίαση της ζωής και του έργου της Μαλάλα, αναφέρθηκαν τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση και η ανάγκη για ελευθερία του λόγου. Οι Τσέχες εκπαιδευτικοί είχαν επίσης την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα μάθημα μαγειρικής, όπου έμαθαν να φτιάχνουν παραδοσιακά κυπριακά κουλούρια, αποκτώντας μια γεύση από την τοπική κουλτούρα.

Από την άλλη πλευρά, οι επισκέπτριές μας μας παρουσίασαν το σχολείο τους, την περιοχή τους, την Οστράβα, την όμορφη χώρα τους, την Τσεχία. Μοιράστηκαν μαζί μας στοιχεία για την ιστορία, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της χώρας τους.

Αυτή η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για όλους τους εμπλεκόμενους:

Για τις Τσέχες εκπαιδευτικούς: να γνωρίσουν από κοντά ένα πολυπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές με τους Κύπριους συναδέλφους τους.

Για τους/τις μαθητές/τριες μας: να έρθουν σε επαφή με έναν ακόμη ξένο πολιτισμό, τον Τσέχικο και να αναπτύξουν τις γλωσσικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

Για το Σχολείο: να ενισχύσει τη διεθνή του διάσταση και να προωθήσει τις αξίες της πολυπολιτισμικότητας.

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ αποτελεί έναν πολύτιμο θεσμό που μας δίνει τη δυνατότητα για συνεργασία με σχολεία από όλη την Ευρώπη, διευρύνοντας τους ορίζοντές μας και αναβαθμίζοντας τις εκπαιδευτικές μας μεθόδους.

Ευχαριστούμε τις Τσέχες συναδέλφους μας, Vlaďka Lišková και Veronika Seidlova για την επιλογή του Σχολείου μας για παραλούθηση μαθημάτων σκιώδους εργασίας, καθώς επίσης τις ευχαριστούμε για την ενεργή συμμετοχή τους στα διάφορα μαθήματα που παρακολούθησαν. Ευελπιστούμε ότι η εμπειρία τους στο Σχολείο μας θα αποτελέσει έμπνευση για τις δικές τους πρακτικές.

Το σχολείο μας παραμένει προσηλωμένο στις αξίες της ανοιχτής και πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης και προσβλέπει σε μελλοντικές συνεργασίες που θα ενισχύσουν περαιτέρω τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα της εκπαιδευτικής μας κοινότητας.

 

 

 

 

 

 

 

  • Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024

Day 4: A Musical Journey and Other Cultural Discoveries within the European Erasmus+ Program

Η συναρπαστική εμπειρία της ανταλλαγής καλών πρακτικών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Σήμερα, την τέταρτη ημέρα της επίσκεψης των Τσέχων εκπαιδευτικών στο Σχολείο μας, το Στ' Δημοτικό Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε μια ποικιλία μαθημάτων που ενσωματώνουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.

Οι εκλεκτές μας φιλοξενούμενες παρακολούθησαν με ενθουσιασμό ένα διαδραστικό μάθημα μουσικής, όπου οι μαθητές/τριες μας εκφράστηκαν δημιουργικά χρησιμοποιώντας καρέκλες ως μουσικά όργανα. Το "chair drumming" αποδείχθηκε μια μοναδική εμπειρία που ενθάρρυνε, τόσο τη συνεργασία όσο και τη δημιουργικότητα, με ένα εναλλακτικό και πολύ ενδιαφέρον τρόπο μάθησης.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες μας ταξίδεψαν στην μακρινή Ιαπωνία, μέσα από ένα όμορφο μάθημα γεωγραφίας. Οι Τσέχες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μαζί με τα παιδιά των Στ' και Ε' τάξεων, την ιστορία, τον πολιτισμό και τα έθιμα της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Ακολούθησε ένα ταξίδι στο χρόνο και στο χώρο, καθώς εμβαθύναμε στον πολιτισμό των Ινδιάνων. Οι μαθητές/τριες μας παρουσίασαν μελέτησαν έργα τέχνης, μουσικά όργανα και παραδόσεις των ιθαγενών λαών της Αμερικής, προκαλώντας τον θαυμασμό των επισκεπτών μας.

Η μέρα ολοκληρώθηκε με ένα δημιουργικό μάθημα τέχνης, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν μοναδικά έργα τέχνης εμπνευσμένα από τις εμπειρίες τους. Οι φιλοξενούμενες μας εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τις δραστηριότητες και τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που παρατήρησαν. Επίσης, αντάλλαξαν ιδέες και εμπειρίες με τους συναδέλφους τους, ενισχύοντας περαιτέρω τη συνεργασία μας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+.

 

 

 

 

 

 

 

  • Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024

#Ημέρα 3: Μια Μέρα Με Καινοτομία και Παράδοση: Από την Τεχνητή Νοημοσύνη στα Κυπριακά "Μουστοκούλουρα"

#Day 3: A Day of Innovation and Tradition: From Artificial Intelligence to Cypriot "moustokouloura"

Η τρίτη ημέρα της επίσκεψης των Τσέχων εκπαιδευτικών στο Στ' Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου ήταν γεμάτη από δημιουργικές εμπειρίες και γνώσεις. Η ημέρα ξεκίνησε με ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), όπου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που αφορούν τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτών τους, παρουσίασαν πρακτικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινή ζωή και εξήγησαν πώς η τεχνολογία αυτή μπορεί να βοηθήσει στη μάθηση, στην επίλυση προβλημάτων και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Οι Τσέχοι εκπαιδευτικοί εντυπωσιάστηκαν από την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και τη δημιουργικότητα που προέκυψε μέσα από τις δραστηριότητες.

Αργότερα, ακολούθησε ένα διαδραστικό μάθημα μαγειρικής, κατά το οποίο οι συνάδελφοι από την Τσεχία είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς παρασκευάζονται τα παραδοσιακά κυπριακά "μουστοκούλουρα". Οι μαθητές, μαζί με τις δασκάλες τους, έδειξαν βήμα προς βήμα τη διαδικασία προετοιμασίας των κουλουριών, δίνοντας έμφαση στις παραδοσιακές συνταγές και τις τοπικές γεύσεις της Κύπρου. Οι εκπαιδευτικοί δεν έμειναν μόνο στη θεωρία, αλλά συμμετείχαν ενεργά στο ζύμωμα και τη δημιουργία των κουλουριών, μαθαίνοντας παράλληλα για τις κυπριακές παραδόσεις και τον πολιτισμό.

Η ημέρα έκλεισε με μία χαρούμενη και φιλική συζήτηση, όπου οι Τσέχοι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εμπειρία που αποκόμισαν, τόσο από την παρακολούθηση των μαθημάτων όσο και από τη συμμετοχή τους σε αυτές τις δημιουργικές δραστηριότητες.

 

 

 

 

 

 

 

  • Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

#Day 2: "Εμπειρίες και Συνεργασία: Η Δεύτερη Ημέρα Παρακολούθησης μαθημάτων Σκιώδους Εργασίας από Τσέχες Εκπαιδευτικούς στο Δημοτικό Σχολείο μας, μέσω ERASMUS+"

"Second Day of Job Shadowing at the St' Primary School of Limassol (KB) - Ag. Nikolaou: Czech Educators in Action through the ERASMUS+ Program"

Η δεύτερη ημέρα παρακολούθησης μαθημάτων σκιώδους εργασίας από τις Τσέχες εκπαιδευτικούς στο Δημοτικό μας Σχολείο, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ1, ήταν εξίσου ενδιαφέρουσα και πλούσια σε εμπειρίες, με την πρώτη ημέρα. Οι Τσέχες εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τη ροή των μαθημάτων του Ωρολογίου Προγράμματός μας, καθώς επίσης και τη μεθοδολογία που ακολουθούμε στο Σχολείο μας.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να συγκρίνουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών, Τσεχίας - Κύπρου, αναδεικνύοντας ομοιότητες και διαφορές στις διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση καινοτόμων διδακτικών εργαλείων και τεχνολογιών στην τάξη, καθώς και στην αξιοποίηση βιωματικών και διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας, αλλά και στον τρόπο ενσωμάτωσης των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο Στ' Δημοτικό Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου.

Οι Τσέχες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες των μαθητών, παρατηρώντας πώς εφαρμόζονται οι στρατηγικές διαφοροποιημένης μάθησης, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο ενισχύεται η συνεργασία. Επίσης, μέσα από τις ερωτήσεις και την αλληλεπίδρασή τους με τους/τις μαθητές/τριες, μπόρεσαν να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους, ενώ έφεραν και δικές τους ιδέες για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ένα μάθημα Γεωγραφίας για την Τσεχία και το τσέχικο σχολείο, στην Στ' τάξη. Οι μαθητές/τριες διψούσαν να μάθουν περισσότερα για την ευρωπαϊκή χώρα, υποβάλλοντας συνεχώς ερωτήσεις στις Τσέχες εκπαιδευτικούς.

Ολοκληρώνοντας, οι εκπαιδευτικοί των δύο χωρών αντάλλαξαν απόψεις και έκαναν προτάσεις για βελτιώσεις και πιθανές συνεργασίες στο μέλλον. Η εμπειρία συνέβαλε σημαντικά στη διαπολιτισμική κατανόηση και στη δημιουργία νέων τρόπων σκέψης και δράσης στην εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα ERASMUS+ απέδειξε για άλλη μια φορά πως μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα γνώσης και συνεργασίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες, εμπλουτίζοντας τις πρακτικές τους και καλλιεργώντας πνεύμα αλληλεγγύης και συνεργασίας στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 

 

 

 

 

 

 

  • Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

#Μέρα 1: Από την Τάξη στη Θάλασσα: Ταξίδι στα Ναυταθλήματα για τους Μαθητές/τριες του Στ' Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου

------------------------------------------------------------------

#Day1: By the sea: Welcoming European Teachers: A collaborative Erasmus+ KA1 Experience at Our School

-----------------------------------------------------------------

Στις 21 Οκτωβρίου 2024, το Δημοτικό μας Σχολείο, το Στ' Δημοτικό Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου, είχε τη χαρά να φιλοξενήσει δύο εκπαιδευτικούς από το σχολείο "Základní škola a mateřská škola Ludgeřovice", της Τσεχίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA1.

Σκοπός της εκπαιδευτικής επίσκεψης των Τσέχων συναδέλφων ήταν η παρακολούθηση μαθημάτων σκιώδους εργασίας. Η εκπαιδευτική επίσκεψη έδωσε την ευκαιρία στις φιλοξενούμενές μας να γνωρίσουν μέρος του Προγράμματος του κυπριακού Σχολείου, για την ενίσχυση των μαθητών/τριών, σε εξωσχολικό έργο.

Πρώτο κεντρικό σημείο της επίσκεψης ήταν η συμμετοχή των μαθητών/τριών μας στα ναυταθλήματα, τα οποία έχουν ενταχθεί με επιτυχία στο σχολικό μας πρόγραμμα. Οι μαθητές/τριες μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διάφορα αθλήματα νερού, όπως είναι η κωπηλασία, το κολύμπι, το καγιάκ, δραστηριότητες που καλλιεργούν τη φυσική κατάσταση, την ομαδικότητα και την υπευθυνότητα. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις δραστηριότητες, βλέποντας στην πράξη πώς οι μαθητές/τριες αναπτύσσουν όχι μόνο δεξιότητες, αλλά και τη σχέση τους με τη φύση και το περιβάλλον της θάλασσας.

Η επίσκεψη αυτή συνέβαλε σημαντικά στην ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την ενίσχυση της εξωσχολικής ενασχόλησης των παιδιών.

 

  • 21 Οκτωβρίου 2024

Περιβαλλοντικές Δραστηριότητες στον Δημόσιο Κήπο, Μέρος Β’: Μια Συλλογική Προσπάθεια των Μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου μας

========================================

Ο Δημόσιος Κήπος της Λεμεσού μεταμορφώνεται σε έναν ζωντανό χώρο μάθησης και ευαισθητοποίησης, χάρη στις περιβαλλοντικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα από τους μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου μας, του Στ' Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου. Με στόχο την ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης από μικρή ηλικία και την καλλιέργεια σεβασμού προς τη φύση, το σχολείο μας ανέλαβε πρωτοβουλίες, όπου οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να μάθουν, να δημιουργήσουν και να συμβάλουν ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων, διοργανώθηκαν και εκπαιδευτικές συζητήσεις γύρω από θέματα περιβάλλοντος, όπως η προστασία των φυσικών πόρων, η σημασία της ανακύκλωσης, η κλιματική αλλαγή και οι τρόποι με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να μειώσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τους για το περιβάλλον, να προτείνουν δικές τους ιδέες και να μάθουν πώς οι καθημερινές τους συνήθειες μπορούν να επηρεάσουν τον πλανήτη.

Με την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών αυτών δράσεων, οι νεαροί περιβαλλοντιστές απέδειξαν ότι ακόμα και οι μικρές ηλικίες μπορούν να συνεισφέρουν θετικά στο περιβάλλον και να λειτουργήσουν ως πρότυπα υπεύθυνης στάσης απέναντι στη φύση. Το Δημοτικό Σχολείο μας, μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, καλλιέργησε στους μαθητές/τριες μια βαθιά περιβαλλοντική συνείδηση και τους ενέπνευσε να συνεχίσουν να προστατεύουν το περιβάλλον και στο μέλλον.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 14 - 18 Οκτωβρίου 2024

Erasmus Days-------------------------------

------------------------------Μικροί πολίτες της Ευρώπης---------

Οι Erasmus Days φέτος μεταμορφώθηκαν σε μια ζωντανή παλέτα χρωμάτων και ήχων, για τα παιδιά του Διαπιστευμένου, πολυπολιτισμικού Στ' Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου, αφού βίωσαν από πρώτο χέρι την πολυπολιτισμικότητα και την ενότητα της Ευρώπης. Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, οι μαθητές/τριες μας ταξίδεψαν σε όλες τις γωνιές της γηραιάς ηπείρου, ανακαλύπτοντας νέες κουλτούρες και πολιτισμούς, τους οποίους σύνδεσαν με τους συνομηλίκους τους που προέρχονται από διαφορετικά κράτη μέλη.

Οι αθλητικές δραστηριότητες αποτέλεσαν την αφετηρία για τη δημιουργία νέων φιλιών και την ανάπτυξη του αλληλοσεβασμού. Μέσα από παιχνίδια συνεργασίας και ομαδικές προκλήσεις, τα παιδιά έμαθαν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να σέβονται τις διαφορές τους.

Ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσης ξεδίπλωσε μπροστά στα μάτια τους, καθώς εξερεύνησαν τα έθιμα, τις παραδόσεις και την ιστορία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, παρουσιάσεις και εργαστήρια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα μυστικά κάθε χώρας, από την αρχιτεκτονική και την τέχνη μέχρι την κουζίνα και τη μουσική.

Οι παραδοσιακοί χοροί έδωσαν ρυθμό στη γιορτή, ενώ οι ήχοι του ύμνου της Ευρώπης ένωναν τις φωνές όλων σε ένα πανευρωπαϊκό τραγούδι. Τα παιδιά, με χρώματα στα χέρια, δημιούργησαν μοναδικά έργα τέχνης εμπνευσμένα από την Ευρώπη, αποτυπώνοντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους.

Με τις Erasmus Days, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ευρωπαϊκής ενότητας και της πολυπολιτισμικότητας. Αποκόμισαν γνώσεις, έκαναν φίλους και δημιούργησαν αναμνήσεις που θα θυμούνται για πάντα. Αυτή η γενιά μικρών Ευρωπαίων είναι έτοιμη να διαδώσει τις αξίες της αλληλεγγύης και της συνεργασίας, χτίζοντας ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

     

 

 

 

 

 

  • 7 - 11 Οκτωβρίου 2024

Το Στ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού (ΚΒ) – Αγίου Νικολάου… ταξιδεύει στην πόλη των Χριστουγέννων, το Στρασβούργο

Διαπίστευση Erasmus ΚΑ1 (2023-2027)

Το Στ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού (ΚΒ) – Αγ. Νικολάου έχει εγκριθεί από τον Ιανουάριο 2023 για τη Διαπίστευση Erasmus+ με ισχύ από την 1η Μαρτίου 2023 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2027. Η Διαπίστευση Erasmus+ είναι ένα εργαλείο πιστοποίησης των οργανισμών Σχολικής Εκπαίδευσης που αποδεικνύουν, μέσω της αίτησής τους, ότι έχουν την πρόθεση να συμμετάσχουν σε ποιοτικές διασυνοριακές κινητικότητες στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 του νέου Προγράμματος Εrasmus+ (2021-2027). Η Διαπίστευση Erasmus+ δίνει την ευκαιρία στους οργανισμούς και τα σχολεία να λαμβάνουν τακτικά χρηματοδότηση για δραστηριότητες κινητικότητας για όλη την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

“Αγκαλιάζοντας την Ποικιλομορφία: Εμποδίζοντας τη Βία και τον Ρατσισμό”

Στην εποχή που ζούμε, η ποικιλομορφία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής μας δομής. Πολιτισμοί, εθνικότητες, θρησκείες και παραδόσεις αλληλοσυνδέονται, δημιουργώντας μια μοναδική ευκαιρία να μάθουμε ο ένας από τον άλλο και να ενισχύσουμε την κοινωνική μας συνοχή. Ωστόσο, παρά τα βήματα προόδου, ο ρατσισμός και η βία συνεχίζουν να αποτελούν απειλές, πλήττοντας τις θεμελιώδεις αξίες της κοινωνίας μας.

Η αξία της ποικιλομορφίας

Η ποικιλομορφία δεν είναι απλώς μια λέξη που αναφέρεται σε πολιτιστικές διαφορές. Είναι πηγή πλούτου και καινοτομίας. Η αποδοχή και η κατανόηση των διαφορών μας ενισχύει την κοινωνική συνοχή και δημιουργεί πιο ισχυρές και ανθεκτικές κοινότητες. Μέσα από την αλληλεπίδραση με άτομα διαφορετικής καταγωγής, αποκτούμε νέες προοπτικές και αναπτύσσουμε ανεκτικότητα, κατανόηση και σεβασμό.

Ο ρόλος της εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για την καταπολέμηση του ρατσισμού και της βίας. Μέσα από την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και της συναισθηματικής νοημοσύνης, τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να αναπτύξουν τις αξίες της ισότητας και της αλληλεγγύης. Η εκπαίδευση ενθαρρύνει τη συζήτηση γύρω από τα ζητήματα της ταυτότητας, της δικαιοσύνης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προσφέροντας τα εφόδια για την αποδόμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων.

Εμποδίζοντας τη βία και τον ρατσισμό

Ο ρατσισμός και η βία δεν είναι μόνο ατομικά φαινόμενα, αλλά και συστημικά προβλήματα που διαιωνίζονται μέσα από τις πολιτικές, τις κοινωνικές δομές και τα μέσα ενημέρωσης. Για την καταπολέμησή τους, χρειάζεται συλλογική δράση σε όλα τα επίπεδα: κυβερνητικές πολιτικές, πρωτοβουλίες της κοινωνίας των πολιτών και ατομική ευθύνη. Κάθε άτομο έχει τη δύναμη να συμβάλει στην αλλαγή, επιλέγοντας να αντιστέκεται σε ρατσιστικές αντιλήψεις και συμπεριφορές και να προωθεί την ενότητα και την κατανόηση.

Ευρωπαϊκά σχολεία και σημερινή πραγματικότητα

Όλα τα ευρωπαϊκά σχολεία διαφέρουν μεταξύ τους, αλλά ταυτόχρονα παλεύουν με παρόμοια ζητήματα. Μεταξύ αυτών, φαίνεται ότι οι διακρίσεις και ο εκφοβισμός είναι μερικά από τα πιο διάχυτα και επικίνδυνα προβλήματα. Όχι μόνο μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στη μάθηση, αλλά μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε μακροχρόνιες, θλιβερές συνέπειες που μπορεί να επηρεάσουν τους μαθητές σε όλη τους τη ζωή.

Η αυξανόμενη διάχυση των προβλημάτων που συνδέονται με τις διακρίσεις και τον εκφοβισμό στα σχολεία δεν πρέπει να κάνει τους εκπαιδευτικούς να αισθάνονται πιο αδύναμοι. Αντίθετα, εάν το προσωπικό συγκεντρωθεί, παρατηρήσει πραγματικά σενάρια και συνδυάσει τα δυνατά του σημεία, μπορεί να χαράξει αποτελεσματικές στρατηγικές για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, με μικρά βήματα να γίνονται καθημερινά.

Εκπροσώπηση Στ’ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού (ΚΒ) – Αγ. Νικολάου στο εκπαιδευτικό Σεμινάριο ERASMUS+ με θέμα: «Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence»

Το Σχολείο μας, με εκπρόσωπο την εκπαιδευτικό και συντονίστρια του Διαπιστευμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA1, Αγγέλα Χριστάκη Φιλίππου, συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence», που πρόσφερε ο Οργανισμός  Europass Teacher Academy, στο Στρασβούργο της Γαλλίας. Στο σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε από τις 07 – 12 Οκτωβρίου 2024, συμμετείχαν κι άλλοι εκπαιδευτικοί από Ελλάδα και Λιθουανία, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σκοπός του εκπαιδευτικού σεμιναρίου ήταν να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να:

  • Διαχωρίσουν τις συγκρούσεις από τον εκφοβισμό και να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές για την πρόληψη και τη διαχείρισή τους.
  • Κατανοήσουν τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης του μαθητή.
  • Αποκτήσουν μια βαθύτερη κατανόηση των στερεοτύπων και των διακρίσεων.
  • Βελτιώσουν τις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης.
  • «Μάθουν» πώς να εργάζονται καλύτερα σε μια ομάδα με συναδέλφους και πώς να ενισχύσουν την ομαδική εργασία στην τάξη.
  • Ευαισθητοποιηθούν οι συμμετεχόντες σχετικά με τη σημασία της κοινωνικής ένταξης και της πολυπολιτισμικότητας, ενώ παράλληλα να αναδειχτεί η ανάγκη τους για καταπολέμηση του ρατσισμού και των διακρίσεων σε όλες τις μορφές τους.

Οι δραστηριότητες του σεμιναρίου περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων:

  • Διαδραστικές παρουσιάσεις και βιωματικά εργαστήρια που επικεντρώθηκαν στην αποδοχή της διαφορετικότητας και τη δημιουργία ενός ασφαλούς και συμπεριληπτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.
  • Συζήτηση για τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σε πολυπολιτισμικές τάξεις, καθώς και στρατηγικές για την αντιμετώπιση του ρατσισμού και της βίας.
  • Ανάλυση πρακτικών παραδειγμάτων και προτάσεων που μπορούν να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις εμπειρίες και τους προβληματισμούς τους, να ανταλλάξουν καλές πρακτικές και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός πιο δίκαιου και συμπεριληπτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Το Πρόγραμμα αποτέλεσε μια σημαντική πρωτοβουλία για την προώθηση των ευρωπαϊκών αξιών της αλληλεγγύης, της ανοχής και της ισότητας, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή και την ειρηνική συνύπαρξη.

Η συμμετοχή στο σεμινάριο ήταν για όλους τους συμμετέχοντες μια πολύτιμη εμπειρία, που τους εξόπλισε με εργαλεία και γνώσεις για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σύγχρονης εκπαίδευσης, προωθώντας τη συμπερίληψη και τη δικαιοσύνη στην τάξη και την κοινωνία.

Η κινητικότητα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

Της Αγγέλα Χριστάκη Φιλίππου

*Εκπαιδευτικός  

Συντονίστρια Διαπιστευμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού (European Week of Sport - #BeActive) είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που στοχεύει στην προώθηση της φυσικής δραστηριότητας και της υγιεινής ζωής. Κάθε χρόνο, η εβδομάδα αυτή διοργανώνεται στα τέλη Σεπτεμβρίου και ενθαρρύνει άτομα κάθε ηλικίας να υιοθετήσουν έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής.

Μέσα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού, η συμμετοχή των μαθητών/τριων κατέχει κεντρικό ρόλο. Σχολεία από όλη την Ευρώπη οργανώνουν διάφορες δραστηριότητες που ενισχύουν τη φυσική δραστηριότητα, όπως αγώνες, αθλοπαιδιές, χορευτικές εκδηλώσεις και αθλήματα. Οι μαθητές/τριες μας του Στ’ Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) – Αγ. Νικολάου είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε αυτές τις εκδηλώσεις, αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη, τόσο για την υγεία τους όσο και για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.

Ένας από τους κύριους στόχους αυτής της εβδομάδας ήταν η ενίσχυση της συνείδησης σχετικά με τη σημασία της τακτικής φυσικής άσκησης στην καθημερινή ζωή. Ένας άλλος στόχος είναι να εμπνευστούν οι μαθητές στη φυσική δραστηριότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, όχι μόνο στη σχολική γυμναστική.

Η συμμετοχή μαθητών/τριών στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού βοηθά στη διαμόρφωση υγιών συνηθειών από νεαρή ηλικία και προάγει αξίες, όπως η συνεργασία, η ευγενής άμιλλα και η ομαδικότητα. Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/τριών δημιουργεί μια αίσθηση κοινότητας και ενότητας, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει τη χαρά που προσφέρει η κίνηση και ο αθλητισμός.

Την Τρίτη, 24/09/2024 οι μαθητές/τριες των Στ’ τάξεων του Στ’ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού (ΚΒ) –  Αγ. Νικολάου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημοτικό Κήπο Λεμεσού «Μάριος Τόκας», στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1.  Ο Κήπος της Πόλης αποτελεί ένα ιδανικό περιβάλλον για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας. Η επίσκεψη πρόσφερε την ευκαιρία στους μαθητές/τριες μας να συμμετάσχουν ενεργά σε δραστηριότητες που προάγουν τη γνώση και τη συνείδηση για την προστασία της φύσης και την αειφόρο ανάπτυξη.

Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να:

  1. Εξερευνήσουν τον Κήπο της Πόλης και να μάθουν για την βιοποικιλότητα και τις οικολογικές ισορροπίες που συντηρούν το περιβάλλον. Γνώρισαν φυτά, δέντρα και θάμνους που είναι ενδημικά της περιοχής, καθώς και τα οφέλη που προσφέρουν στην τοπική οικολογία.
  2. Συμμετάσχουν σε εργαστήρια κηπουρικής, στα οποία έμαθαν για τις πρακτικές της βιώσιμης γεωργίας και την καλλιέργεια φυτών χωρίς τη χρήση χημικών. Εν συνεχεία, στο Σχολείο μας θα έχουν τη δυνατότητα να φυτέψουν δικά τους φυτά και να παρακολουθήσουν την ανάπτυξή τους, συνειδητοποιώντας τη σημασία της φροντίδας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
  3. Παρατηρήσουν και καταγράψουν τα ζώα που φιλοξενούνται στον κήπο, όπως πουλιά, έντομα και άλλα. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, γνώρισαν τρόπους, με τους οποίους η ανθρώπινη δραστηριότητα επηρεάζει τα οικοσυστήματα και πώς μπορούμε όλοι εμείς, πολίτες του κόσμου, να συμβάλλουμε στη διατήρηση της φυσικής ισορροπίας.
  4. Συμμετάσχουν σε διαδραστικά παιχνίδια και δραστηριότητες που προάγουν την ομαδική εργασία και τη δημιουργική σκέψη. Οι δραστηριότητες αυτές ευελπιστούμε ότι θα συμβάλουν θετικά στην ενίσχυση της κατανόησης για την κλιματική αλλαγή και την ανάγκη για δράση, ενώ παράλληλα θα ενδυναμώσουν τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών/τριών. 
  5. Αναλύσουν περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως είναι η διαχείριση απορριμμάτων, η εξοικονόμηση ενέργειας και η μείωση της σπατάλης νερού, ενθαρρύνοντάς τους να προτείνουν λύσεις που μπορούν να εφαρμόσουν στην καθημερινότητά τους.

Η εκπαιδευτική αυτή δράση στο πλαίσιο του Erasmus+, όχι μόνο συνέβαλε στην ενίσχυση της γνώσης των παιδιών γύρω από το περιβάλλον, αλλά πιστεύεται ότι, μακροπρόθεσμα, θα συμβάλει θετικά στην καλλιέργεια της αίσθησης ευθύνης για την προστασία του πλανήτη. Μέσα από την εμπειρία της συνεργασίας, της μάθησης στη φύση, οι τελειόφοιτοί μας, μελλοντικοί πολίτες του κόσμου,  θα αποκτήσουν πολύτιμα εφόδια για το μέλλον.

Η επίσκεψη στον Κήπο της Πόλης θα είναι μια αξέχαστη και εκπαιδευτικά πλούσια εμπειρία, προσφέροντας στους συμμετέχοντες ευκαιρίες να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις που αποκτούν μέσα από το Erasmus+, αναπτύσσοντας περιβαλλοντική συνείδηση και δράση.