ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ ΣΤ' (ΚΒ) - ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Mon-Fri – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25692600
Τηλεομοιότυπο: 25692605
Μενού

 

 

 

Project Number: 2025-1-CY01-KA121-SCH-000308231

 

 Ανοιχτά Παράθυρα στην Ευρώπη": Εκπαιδευτική Κινητικότητα Erasmus+ στο BUDAORS

Μοναδικές εμπειρίες ζωής για εκπαιδευτικό του Στ' Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+, και έχοντας ως Διαπιστευμένο Σχολείο (Accredited School) στρατηγικό στόχο την ευθυγράμμιση με τις τέσσερις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην εκπαίδευση, εκπαιδευτικός του Σχολείου μας, η Savvina Eleftheriou, συμμετείχε σε κινητικότητα επαγγελματικής ανάπτυξης στη Βουδαπέστη (17-21 Νοεμβρίου). Ήταν η πρώτη φορά που η εκπαιδευτικός συμμετείχε σε τέτοιου είδους κινητικότητα, με στόχο την παρακολούθηση και μελέτη εκπαιδευτικών πρακτικών μέσω δράσεων job shadowing.

 Παρατηρήσεις στο Ουγγρικό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στο δημοτικό σχολείο της περιοχής Budaörs, η εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να παρατηρήσει από κοντά τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Εκεί, παρατηρήθηκε η έμφαση που δίνεται στον πρωτοβάθμιο τομέα του ουγγρικού εκπαιδευτικού συστήματος στην πρώιμη εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων (ανάγνωση, γραφή, αριθμητισμός) και στην πολύ-γλωσσική εκπαίδευση (ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία).

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε:

Η χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων στην τάξη, ενισχύοντας την ψηφιακή ετοιμότητα των μαθητών, μια βασική προτεραιότητα της Ε.Ε.

Οι διδακτικές μέθοδοι που προωθούν τη μαθητοκεντρική προσέγγιση και την κριτική σκέψη.

Η αποτελεσματική διαχείριση της τάξης και οι παιδαγωγικές προσεγγίσεις που στηρίζουν τη συμπερίληψη.

 Ενσωμάτωση Outdoor Activities και Πολιτιστική Εμπειρία

Πέραν των διδακτικών πρακτικών στην τάξη, η εκπαιδευτικός συμμετείχε και σε outdoor activities (υπαίθριες δραστηριότητες) που εντάσσουν τη μάθηση στο φυσικό περιβάλλον. Αυτές οι δραστηριότητες, οι οποίες αποτελούν κομμάτι του σχολικού προγράμματος, συμβάλλουν στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, τη σωματική υγεία των μαθητών και την ενίσχυση της Βιώσιμης Ανάπτυξης (πράσινη μετάβαση), ένα ακόμη στρατηγικό στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, δόθηκε η ευκαιρία στην εκπαιδευτικό να γνωρίσει την πόλη της Βουδαπέστης, να επισκεφθεί σημαντικά αξιοθέατα, όπως το Κοινοβούλιο και το Κάστρο της Βούδας, και να εξοικειωθεί με την πλούσια πολιτιστική της ταυτότητα. Αυτό ενίσχυσε τη διάσταση της ενεργού ευρωπαϊκής ιδιότητας του πολίτη.

 Απολογισμός και Προοπτικές

Η εκπαιδευτικός δήλωσε κατενθουσιασμένη από την εμπειρία της πρώτης της κινητικότητας Erasmus+. Συνολικά, η συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα αποτέλεσε μια ουσιαστική εμπειρία επαγγελματικής εξέλιξης. Η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών ανέδειξε ομοιότητες και διαφοροποιήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων και συνέβαλε στην κατανόηση νέων, καινοτόμων προσεγγίσεων που μπορούν να ενσωματωθούν στο Σχολείο μας, προάγοντας έτσι την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαιδευτικής πρακτικής και την επίτευξη των στόχων της Διαπίστευσής μας.

-------------------------

 "Open Windows to Europe": Erasmus+ Educational Mobility in BUDAORS

Unique life experiences for a teacher from Limassol's St' Primary School (KB) - Ag. Nikolaos

Within the framework of the Erasmus+ Programme, and as an Accredited School with the strategic objective of aligning with the four European Union priorities in education, one of our School's teachers, Savvina Eleftheriou, participated in a professional development mobility in Budapest (November 17-21). This was the first time the teacher had participated in such a mobility, with the aim of observing and studying educational practices through job shadowing activities.

 Observations of the Hungarian Education System

During her visit to the primary school in the Budaörs area, the teacher had the opportunity to closely observe the functioning of the school unit.

There, she noted the emphasis placed in the primary sector of the Hungarian education system on the early acquisition of basic skills (reading, writing, numeracy) and on multilingual education (foreign languages from an early age).

Of particular interest were:

The use of modern digital tools in the classroom, enhancing students' digital readiness—a key EU priority.

Teaching methods that promote a student-centred approach and critical thinking.

The effective classroom management and pedagogical approaches that support inclusion.

 Integration of Outdoor Activities and Cultural Experience

Beyond the teaching practices in the classroom, the teacher also participated in outdoor activities that integrate learning into the natural environment. These activities, which are part of the school curriculum, contribute to the development of social skills, students' physical health, and the promotion of Sustainable Development (green transition)—another strategic goal of the European Union.

In parallel, the teacher was given the opportunity to explore the city of Budapest, visit important landmarks such as the Parliament and the Buda Castle, and familiarize herself with its rich cultural identity. This reinforced the dimension of active European citizenship.

 Review and Prospects

The teacher declared herself thrilled with the experience of her first Erasmus+ mobility. Overall, participation in the European Programme constituted a meaningful experience of professional development. The exchange of views and experiences highlighted similarities and differences between the education systems and contributed to the understanding of new, innovative approaches that can be integrated into our School, thereby promoting the European dimension of our educational practice and the achievement of our Accreditation goals.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτική Κινητικότητα Erasmus+: Ταξίδι Γνώσης και Ευρωπαϊκών Αξιών στo BUDAORS

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική κινητικότητα μαθητών/τριών του Σχολείου μας, του Στ' Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου, από τις 17-21 Νοεμβρίου 2025, στην πόλη Budaörs της Ουγγαρίας, στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου μας Προγράμματος Erasmus+ KA1. Η αποστολή αυτή, στην οποία συμμετείχε μια οκταμελής ομάδα μαθητών/τριών από το Σχολείο μας, υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Xristos Vouras, αποτέλεσε ένα ζωντανό παράδειγμα της ευρωπαϊκής συνεργασίας και της βιωματικής μάθησης.

 Στόχοι: Οι Τέσσερις Προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το Πρόγραμμά μας σχεδιάστηκε με γνώμονα τις τέσσερις βασικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προωθώντας μια ολιστική εκπαίδευση για τους μαθητές/τριες μας:

Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα (Green Erasmus): Καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και της οικολογικής σκέψης.

Ψηφιακός Μετασχηματισμός (Digital Transformation): Ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών στην επεξεργασία και επικοινωνία πληροφοριών.

Κοινωνική Συνοχή και Συμπερίληψη: Προώθηση της ενσυναίσθησης, του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Συμμετοχή στη Δημοκρατική Ζωή και Κοινές Αξίες: Κατανόηση της ευρωπαϊκής ιστορίας, της πολιτιστικής κληρονομιάς και ενίσχυση του ευρωπαϊκού πνεύματος συνεργασίας.

 Δραστηριότητες Εντός Σχολείου: Διαπολιτισμική Μάθηση

Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το εκπαιδευτικό σύστημα της Ουγγαρίας και να συμμετάσχουν ενεργά στη σχολική ζωή του σχολείου υποδοχής στην Budaörs.

Συμμετοχή σε Μαθήματα και Εργαστήρια: Οι μαθητές/τριες του κυπριακού σχολείου εντάχθηκαν στις τάξεις και έλαβαν μέρος σε δραστηριότητες που προώθησαν τη διαπολιτισμική μάθηση. Γνώρισαν τον τρόπο διδασκαλίας, τα μαθήματα και τις μεθόδους που εφαρμόζονται στην Ουγγαρία.

Παρουσιάσεις και Ανταλλαγή Πολιτισμών: Πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις, όπου οι μαθητές/τριες μας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τον κυπριακό πολιτισμό, τη σχολική τους ζωή και την πόλη τους στους Ούγγρους συνομηλίκους τους, αλλά και σε παιδιά άλλων σχολείων από Ελλάδα, Ισπανία και Ιταλία που πραγματοποίησαν κινητικότητα στο ουγγρικό σχολείο, την ίδια εβδομάδα. Αντίστοιχα, ενημερώθηκαν για την ουγγρική κουλτούρα και τα τοπικά έθιμα.

Παιχνίδια και Δραστηριότητες Ομαδικότητας: Συμμετείχαν σε κοινές δραστηριότητες και παιχνίδια που είχαν ως στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, την ομαδικότητα και την επικοινωνία με τα παιδιά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ενίσχυση Αυτονομίας: Μέσα από τη συμμετοχή τους στο ξένο σχολικό περιβάλλον, οι μαθητές/τριες ενίσχυσαν την αυτονομία και την προσαρμοστικότητά τους, αντιμετωπίζοντας νέες καταστάσεις με αυτοπεποίθηση.

 Εξωσχολικές Δραστηριότητες: Βιωματική Εξερεύνηση

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες επικεντρώθηκαν στη βιωματική μάθηση, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την κατανόηση της ιστορίας και του πολιτισμού της Ουγγαρίας:

Εξερεύνηση Φύσης στο Lovag–Völgy: Φιλοξενούμενοι/ες μαθητές/τριες και οι μαθητές/τριες του σχολείου υποδοχής βρέθηκαν σε ένα καταπράσινο φυσικό περιβάλλον, όπου εξερεύνησαν μονοπάτια, παρατήρησαν στοιχεία της τοπικής χλωρίδας και πανίδας και έλαβαν μέρος σε δράσεις συνδεδεμένες με τη βιωματική μάθηση. Η επαφή με τη φύση καλλιέργησε την περιβαλλοντική συνείδηση.

Πολιτιστική Περιήγηση στη Βουδαπέστη: Η επίσκεψη στην πρωτεύουσα προσέφερε μια εντυπωσιακή εμπειρία.

Χριστουγεννιάτικο Χωριό: Η επίσκεψη στο χριστουγεννιάτικο χωριό της Βουδαπέστης έδωσε την ευκαιρία στους/στις μαθητές/τριες να γνωρίσουν τοπικά έθιμα, χειροτεχνίες και παραδοσιακές γεύσεις, ενισχύοντας τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Ιστορικά Μνημεία: Στον Πύργο των Ψαράδων και στην Πλατεία Ηρώων γνώρισαν τη μεσαιωνική και νεότερη ιστορία της Ουγγαρίας, αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ευρωπαϊκής ιστορίας.

Κρουαζιέρα στον Δούναβη: Η κρουαζιέρα πρόσφερε μια διδακτική εμπειρία, συνδέοντας τη γεωγραφική σημασία του ποταμού με την πολιτιστική εξέλιξη της πόλης.

Το ταξίδι αυτό αποτέλεσε ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η εκπαίδευση μπορεί να επεκταθεί πέρα από την τάξη, προσφέροντας στους/στις μαθητές/τριες γνώσεις, εμπειρίες και αξίες που θα τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.

------------------------------------------------------------------------

Educational Mobility Erasmus+: A Journey of Knowledge and European Values in BUDAORS! 

The educational mobility of our students in the city of Budaörs, Hungary, from November 17 to 21, 2025, as part of our School's Accredited Erasmus+ KA1 programme, the Sixth Primary School of Limassol (KB) - Ag. Nikolaou, has been successfully completed. This mission, in which an eight-member group of students from the Sixth Primary School of Agios Nikolaos (KB) Limassol participated, under the guidance of the educator Xristos Vouras, constituted a vivid example of European cooperation and experiential learning.

 Goals: The Four Priorities of the European Union

Our Programme was designed with the four key priorities of the European Union in mind, promoting a holistic education for our students:

Environmental Sustainability (Green Erasmus): Cultivating environmental consciousness and ecological thinking.

Digital Transformation: Enhancing students' digital skills in processing and communicating information.

Social Cohesion and Inclusion: Promoting empathy, respect for diversity, and social interaction.

Participation in Democratic Life and Common Values: Understanding European history, cultural heritage, and strengthening the European spirit of cooperation.

 In-School Activities: Intercultural Learning

The students had the opportunity to get a close look at the Hungarian educational system and actively participate in the school life of the host school in Budaörs.

Participation in Lessons and Workshops: The students from the Cypriot school integrated into the classes and took part in activities that promoted intercultural learning. They learned about the teaching methods, lessons, and practices applied in Hungary.

Presentations and Cultural Exchange: Presentations were held where our students had the chance to present Cypriot culture, their school life, and their city to their Hungarian peers, as well as to children from other schools from Greece, Spain, and Italy who were conducting mobility at the Hungarian school during the same week. Correspondingly, they were informed about Hungarian culture and local customs.

Games and Teamwork Activities: They participated in joint activities and games aimed at developing social skills, teamwork, and communication with students from the other European country.

Strengthening Autonomy: Through their participation in the foreign school environment, the students enhanced their autonomy and adaptability, tackling new situations with self-confidence.

 

 

 

 

 

 

Συνεργασία με άρωμα Πολωνίας: Το ΣΤ' Δημοτικό Λεμεσού ανοίγει τις πόρτες του στην Ευρώπη! 

Με μεγάλη χαρά και επιτυχία, το Στ' Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού ολοκλήρωσε την εβδομάδα 17 - 21 Νοεμβρίου 2025 ως οργανισμός υποδοχής, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ για την κινητικότητα εκπαιδευτικών (Job Shadowing).

Το Σχολείο μας είχε την τιμή να φιλοξενήσει μια εκπαιδευτικό από την Πολωνία και συγκεκριμένα από το σχολείο "Przedszkole 83 Kolorowe Kredki" που εδρεύει στο Γκντανσκ (Gdańsk).

 Εμπειρία Job Shadowing: Μαθαίνοντας από κοντά!

Η Πολωνή εκπαιδευτικός παρακολούθησε από κοντά τη λειτουργία και τις εκπαιδευτικές πρακτικές του σχολείου μας, εστιάζοντας στις μεγάλες τάξεις, από την Δ' έως και την ΣΤ' Δημοτικού.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής της, είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει ενεργά και να παρακολουθήσει μαθήματα σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, λαμβάνοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της Κυπριακής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το πρόγραμμα περιλάμβανε, μεταξύ άλλων:

Θεωρητικά Μαθήματα: Μαθηματικά, Γλώσσα, Ιστορία, Γεωγραφία, Αγγλικά.

Πολιτιστικά/Καλλιτεχνικά: Μουσική, Τέχνη.

Πρακτικά: Αγωγή Υγείας, Φυσική Αγωγή.

Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και οι συζητήσεις που αναπτύχθηκαν μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο χωρών ήταν ιδιαίτερα γόνιμες και ωφέλιμες για όλους.

 Εξωσχολικές Δραστηριότητες: Πολιτισμός, Παράδοση και Γνώση

Πέρα από την παρακολούθηση στην τάξη, η φιλοξενούμενη εκπαιδευτικός συμμετείχε και σε πλούσιες εξωσχολικές δραστηριότητες μαζί με τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίες ανέδειξαν την πολιτιστική κληρονομιά και τη φυσική ομορφιά της περιοχής:

Πολιτιστική Βιωματική Εμπειρία στο Καλό Χωριό: Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης στο Καλό Χωριό, όπου η εκπαιδευτικός, μαζί με τα παιδιά, παρακολούθησε το πρόγραμμα "Το καζάνι του Μαυριθκιώτη". Πρόκειται για μια ιδιαίτερη βιωματική δράση που αναδεικνύει τις παραδόσεις του τόπου και τη λαϊκή τέχνη.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Ενυδρείο: Ακολούθησε μια ευχάριστη και εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ενυδρείο "Going Koi" Fish, προσφέροντας μια μοναδική γνωριμία με τον κόσμο των υδρόβιων οργανισμών.

 Απολογισμός και Προοπτικές

Η εβδομάδα Erasmus+ στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, ενισχύοντας τους δεσμούς του ΣΤ' Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου με την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα. Τέτοιες δράσεις αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μας, την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και την καλλιέργεια του ευρωπαϊκού πνεύματος στους μαθητές μας. Το σχολείο μας δεσμεύεται να συνεχίσει να συμμετέχει ενεργά σε προγράμματα κινητικότητας, διευρύνοντας τους ορίζοντες τόσο του εκπαιδευτικού προσωπικού όσο και της σχολικής μονάδας.

 

 

 

 

 

 

 

Το Πνεύμα του Erasmus+ στην Πράξη"

Πολιτιστική Δράση στο Σχολείο μας: Η Παραδοσιακή Μουσική ως Έμπνευση από το Erasmus+

Το Σχολείο μας, το Διαπιστευμένο Στ' Δημοτικό Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου, στο πλαίσιο της ενεργού συμμετοχής του στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+, και με έμπνευση από τους στόχους και τις αξίες του, διοργάνωσε μια σειρά μαθημάτων/εργαστηρίων με θέμα την "Κυπριακή Παραδοσιακή Μουσική".

Η συγκεκριμένη δράση, στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε με στόχο να μεταλαμπαδεύσουμε στην τοπική σχολική κοινότητα τις ευρωπαϊκές προτεραιότητες που αποτελούν τον πυρήνα της συμμετοχής μας στο Erasmus+:

Σύνδεση με το Όραμα της Ευρώπης

Αξιοποιήσαμε την παραδοσιακή μουσική ως πλούσιο πολιτιστικό μέσο για την προώθηση των τεσσάρων (4) οριζόντιων προτεραιοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης:

1. Έμπνευση για την Ένταξη και τη Διαφορετικότητα (Inclusion and Diversity)

Το μάθημα επικεντρώθηκε στην κατανόηση της πολυπολιτισμικής διάστασης της παραδοσιακής μουσικής της Κύπρου. Ενθαρρύνοντας την εκμάθηση τραγουδιών και ρυθμών που αντικατοπτρίζουν διαφορετικές επιρροές, προωθήσαμε την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συνεκτική μάθηση, διασφαλίζοντας ότι όλοι οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής.

2. Προώθηση της Ψηφιακής Μεταμόρφωσης (Digital Transformation)

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι μαθητές χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία για την έρευνα, την καταγραφή και την ηχογράφηση παραδοσιακών μελωδιών. Η χρήση σύγχρονης τεχνολογίας για τη διάσωση και διάδοση της παράδοσης γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της κληρονομιάς και του μέλλοντος, αναπτύσσοντας παράλληλα τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

3. Ευαισθητοποίηση για το Περιβάλλον (Environment and Climate Change)

Μελετήσαμε παραδοσιακά κυπριακά τραγούδια και ποιήματα που περιγράφουν το φυσικό περιβάλλον και τον τρόπο ζωής στην ύπαιθρο. Αυτή η θεματική προσέγγιση αποτέλεσε μια ευκαιρία να ευαισθητοποιήσουμε τους/τις μαθητές/τριες για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ζωής, μέσα από την πολιτιστική μας κληρονομιά.

4. Ενίσχυση της Συμμετοχής στη Δημοκρατική Ζωή (Participation in Democratic Life)

Η συλλογική εκτέλεση της παραδοσιακής μουσικής ενίσχυσε το αίσθημα της κοινότητας και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τριών. Μέσα από τη συμμετοχή σε κοινές πολιτιστικές δράσεις, καλλιεργείται το αίσθημα της ενεργού ιδιότητας του πολίτη και της υπευθυνότητας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά, συμβάλλοντας στην ενίσχυση των κοινών ευρωπαϊκών αξιών.

Το Πνεύμα του Erasmus+ στην Πράξη

Αυτή η εσωτερική δράση αποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο το σχολείο μας ενσωματώνει το πνεύμα του Erasmus+ στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Το μάθημα Παραδοσιακής Μουσικής αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο οι ευρωπαϊκές προτεραιότητες μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη μέσα από την τοπική πολιτιστική μας κληρονομιά, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση υπεύθυνων και συνειδητοποιημένων μαθητών/τριών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διπλή Αποστολή Erasmus+ στον Άγιο Μαρτίνο: Εξειδίκευση και Πολιτισμός Συναντούν τους 4 Στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Μαρίας Ελευθερίου (Μέλος Ομάδας Erasmus+) και Αγγέλας Χριστάκη Φιλίππου (Συντονίστρια Erasmus+) από το διαπιστευμένο Στ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού – Αγίου Νικολάου (ΚΒ) στο πρόγραμμα Erasmus+ στο Dr. Martin Luther King Jr. Primary School στον Άγιο Μαρτίνο (Ολλανδικές Αντίλλες) αποτέλεσε μια εμπειρία υψηλής στοχοθέτησης. Οι δύο εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε πρόγραμμα Job Shadowing κατά την περίοδο 12 – 14 Νοεμβρίου 2025. Το πρόγραμμα σκίασης στο σχολείο είχε διαφορετική έμφαση για τις δύο εκπαιδευτικούς, προσαρμοσμένη στους ρόλους και τις ειδικές ανάγκες τους, συμβάλλοντας αμφότερες στους τέσσερις στρατηγικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εστίαση στο STEAM και τη Διαφορετικότητα

Ως μέλος της Ομάδας Erasmus+, η κ. Μαρία Ελευθερίου παρακολούθησε ένα πρόγραμμα με κύριο στόχο την αναβάθμιση των Μαθηματικών και Επιστημονικών ικανοτήτων και την ενίσχυση της Κοινωνικής Ικανότητας, συνδέοντας άμεσα την εμπειρία της με την ψηφιακή μετάβαση και τον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής. Συγκεκριμένα, επικεντρώθηκε στην ανάλυση τοπικών μεθόδων για τον σχεδιασμό και την παράδοση μαθημάτων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Ειδικότερα, παρατήρησε την ενσωμάτωση του μοντέλου STEAM για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών για τις Φυσικές Επιστήμες και γνώρισε στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση μαθηματικών δυσκολιών. Παράλληλα, παρακολούθησε την Πολιτιστική Ημερίδα για να αναλύσει πώς προάγεται η αμοιβαία αποδοχή και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, ενισχύοντας τη λογοτεχνική της ικανότητα και καλλιεργώντας ανθεκτικότητα και αυτογνωσία.

Εστίαση στη Διοίκηση και την Πολυγλωσσία

Ως Συντονίστρια Erasmus+, η κ. Αγγέλα Χριστάκη Φιλίππου ακολούθησε ένα πρόγραμμα με έμφαση στην ενίσχυση της πολυγλωσσικής ικανότητας και των διοικητικών πτυχών, συνεισφέροντας στην ευρωπαϊκή στρατηγική για την ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Οι δραστηριότητές της περιλάμβαναν διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και τη βελτίωση της κατανόησης προφορικού λόγου μέσω της αλληλεπίδρασης. Επίσης, εστίασε στη βελτίωση της κατανόησής της στους κώδικες επικοινωνίας σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα, καθώς και στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της επίλυσης προβλημάτων. Τέλος, εργάστηκε στην καλύτερη κατανόηση των πολιτικών του σχολείου υποδοχής σχετικά με την ένταξη και την αποδοχή της διαφορετικότητας, ενώ συνέκρινε τη χρήση της τεχνολογίας στη διδασκαλία με τη δική της εμπειρία.

Πολιτιστική Εμβάθυνση: Η Κοινή Εμπειρία

Ανεξάρτητα από τις διαφορές στο σχολικό πρόγραμμα, και οι δύο εκπαιδευτικοί ακολούθησαν το ίδιο πρόγραμμα πολιτιστικής και ιστορικής διερεύνησης, ενισχύοντας την πολιτιστική ευαισθητοποίηση και έκφραση και για τις δύο. Η εμπειρία τους κορυφώθηκε με την ενεργό συμμετοχή του Σχολείου στην παρέλαση για την Ημέρα του Αγίου Μαρτίνου (11 Νοεμβρίου), γεγονός που τους έδωσε τη δυνατότητα να κατανοήσουν τη βαθιά σύνδεση του σχολείου με την τοπική ταυτότητα και τις κοινοτικές παραδόσεις. Επιπλέον, μέσω των οργανωμένων ξεναγήσεων στο νησί (Maho Beach, Front Street, Fort Louis) και του ταξιδιού στην Ανγκουίλα, απέκτησαν γνώση διαφορετικών πολιτισμών και ιστορικών στοιχείων, ενισχύοντας σημαντικά την ικανότητά τους να διαχειρίζονται τις πολιτισμικές διαφορές με ενσυναίσθηση.

Εν κατακλείδι, η κινητικότητα επέτρεψε σε κάθε εκπαιδευτικό να επικεντρωθεί σε εξειδικευμένους τομείς, επιστρέφοντας και οι δύο με γνώσεις που θα συμβάλουν στην υλοποίηση του ευρωπαϊκού οράματος στην εκπαίδευση.

 

 

 

 

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ BUDAORS: ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΟΡΑΜΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ

Οι προετοιμασίες των μαθητών/τριών μας για την επικείμενη κινητικότητα στο Budaörs της Ουγγαρίας κορυφώνονται! Τα παιδιά εργάζονται πυρετωδώς για να ολοκληρώσουν την παρουσίαση που θα πραγματοποιήσουν στο ουγγρικό σχολείο-εταίρο μας.

Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία ανταλλαγής πολιτισμών, γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών. Μέσα από τέτοιες δράσεις, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα αποδεικνύει για ακόμα μια φορά τον καταλυτικό του ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 Ευκαιρίες και Εμπειρίες

Αυτά τα Προγράμματα προσφέρουν υπέροχες ευκαιρίες και ανεκτίμητες εμπειρίες τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους/στις μαθητές/τριες μας:

Στους/στις Μαθητές/τριες: Ενισχύουν τις διαπολιτισμικές δεξιότητες, την αυτοπεποίθηση και την ευρωπαϊκή τους συνείδηση, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γίνουν ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες.

Στους/στις Εκπαιδευτικούς: Προωθούν τη συνεργασία, τη δικτύωση και την υιοθέτηση καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων.

Καλή επιτυχία στα παιδιά μας στην παρουσίασή τους! Ανυπομονούμε για τις εμπειρίες που θα μας μεταφέρουν από την Ουγγαρία!

10/11/2025

 Preparations for Budaörs: The European Vision Comes Alive! 

Our students' preparations for the upcoming mobility to Budaörs, Hungary, are reaching their peak! The children are working hard to finalize the presentation they will deliver at our Hungarian partner school.

This is a unique opportunity for exchanging cultures, knowledge, and best practices. Through actions like these, the European program proves, once again, its catalytic role in the educational process.

 Opportunities and Experiences

These programs offer wonderful opportunities and invaluable experiences for both our educators and students:

For the Students: They enhance intercultural skills, self-confidence, and their European awareness, enabling them to become active European citizens.

For the Educators: They promote cooperation, networking, and the adoption of innovative pedagogical methods.

We wish our children good luck with their presentation! We look forward to hearing about the experiences they will bring back from Hungary!

 

 

 

 

 

 

 

 

Ενημερωτική Συνάντηση για την Εκπαιδευτική Κινητικότητα Erasmus+ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ, ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025

Σήμερα, Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ενημερωτική Συνάντηση με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών του Σχολείου μας, του Στ' Δημοτικού Λεμεσού (ΚΒ) - Αγ. Νικολάου που θα συμμετάσχουν στην επικείμενη εκπαιδευτική κινητικότητα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, που θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή Budaors, της Ουγγαρίας.

Η συνάντηση έλαβε χώρα στον χώρο του Σχολείου μας και είχε ως στόχο την πλήρη ενημέρωση και προετοιμασία των οικογενειών για το ταξίδι και τη διαμονή των μαθητών/τριών, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο του 2025.

 Θέματα που Αναλύθηκαν

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η ομάδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA1 παρουσίασε λεπτομερώς:

Το Σχέδιο της Κινητικότητας: Παρουσιάστηκαν οι βασικοί στόχοι, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της επίσκεψης.

Πρακτικές Λεπτομέρειες: Αναλύθηκαν διεξοδικά θέματα όπως ημερομηνίες αναχώρησης και επιστροφής, ταξιδιωτικά έγγραφα, διαμονή, διατροφή και ο τρόπος μετακίνησης στη χώρα υποδοχής.

Θέματα Ασφάλειας και Υποστήριξης: Δόθηκαν σαφείς οδηγίες σχετικά με την ασφάλεια των μαθητών/τριών, την υγειονομική κάλυψη και οι τρόποι επικοινωνίας του σχολείου και των συνοδών καθηγητών με τους γονείς/κηδεμόνες καθ' όλη τη διάρκεια της κινητικότητας.

Πολιτισμική Προετοιμασία: Έγινε μια σύντομη αναφορά στον πολιτισμό και τα έθιμα της χώρας που θα επισκεφθούν, ώστε οι μαθητές/τριες να προετοιμαστούν καλύτερα για την εμπειρία.

 Δήλωση Συντονίστριας των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Σχολείου

Η Συντονίστρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Σχολείου, Αγγέλα Χριστάκη Φιλίππου, τόνισε τη σπουδαιότητα του προγράμματος Erasmus+ ως ευκαιρία για τους/τις μαθητές/τριες να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να αναπτύξουν διαπολιτισμικές δεξιότητες και να γίνουν ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες.

«Η εκπαιδευτική κινητικότητα του Νοεμβρίου αποτελεί κορυφαία στιγμή του Προγράμματός μας. Είμαστε βέβαιοι ότι οι μαθητές/ΤΡΙΕς μας θα αποκομίσουν ανεκτίμητες γνώσεις και εμπειρίες. Η συνεργασία και η εμπιστοσύνη των γονέων/κηδεμόνων είναι καθοριστική για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας.»

Στη συνέχεια της ενημερωτικής συνάντησης, ο εκπαιδευτικός κ. Xristos Vouras, συνοδός των παιδιών στην εκπαιδευτική κινητικότητα, έδωσε κι άλλες πολύτιμες πληροφορίες στους γονείς/κηδεμόνες.

 Επόμενα Βήματα

Οι γονείς/κηδεμόνες έθεσαν τις ερωτήσεις τους και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πληρότητα της ενημέρωσης. Η προετοιμασία συνεχίζεται με ειδικές συναντήσεις των μαθητών/τριών και των συνοδών εκαπιδευτικών, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και παραγωγική διεξαγωγή του ταξιδιού.

Ευχόμαστε σε όλους, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς μας καλό ταξίδι και μια αξέχαστη εκπαιδευτική εμπειρία!

Information Meeting for the Erasmus+ Educational Mobility

Today, Wednesday, October 29, 2025, the Information Meeting with the parents/guardians of the students who will participate in the upcoming educational mobility under the European Programme Erasmus+ was successfully held.

The meeting took place on our school premises and aimed at the complete briefing and preparation of the families for the students' trip and stay, which is scheduled for November 2025.

 Topics Discussed

During the meeting, the program team presented in detail:

The Mobility Plan: The main objectives, educational activities, and expected learning outcomes of the visit were presented.

Practical Details: Topics such as departure and return dates, travel documents, accommodation, meals, and the method of transportation in the host country were thoroughly analyzed.

Safety and Support Issues: Clear instructions were given regarding the safety of the students, health coverage, and the ways the school and accompanying teachers will communicate with the parents throughout the mobility.

Cultural Preparation: A brief reference was made to the culture and customs of the country they will visit, so that students can better prepare for the experience.

 Statement from the Erasmus+ Coordinator

The Erasmus+ Coordinator of the school, Angela Christaki Philippou, emphasized the importance of the Erasmus+ program as an opportunity for students to broaden their horizons, develop intercultural skills, and become active European citizens.

“The November educational mobility is a highlight of our program. We are confident that our students will gain invaluable knowledge and experience. The cooperation and trust of the parents is crucial for the success of this endeavor.”

Following the informative meeting, the educator Mr. Xristos Vouras, who is accompanying the children on the educational mobility trip, provided other valuable information to the parents/guardians.

 Next Steps

The parents/guardians asked their questions and expressed their satisfaction with the completeness of the information. The preparation continues with specific meetings between the students and the accompanying teachers, in order to ensure the smooth and productive conduct of the trip.

We wish our students a safe journey and an unforgettable educational experience!

 

 

 

 

 

 

 

Από τον Ευρωπαίο Πολίτη στις Δεξιότητες Ζωής: Το eTwinning Annual Conference 2025 Δείχνει τον Δρόμο

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Ετήσιου Συνεδρίου eTwinning 2025 (eTwinning Annual Conference 2025), στις Βρυξέλλες στις 23 – 25 Οκτωβρίου, στο οποίο συμμετείχαν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολείων και εκπρόσωποι Εθνικών Υπηρεσιών Υποστήριξης από 46 χώρες. Η κυπριακή εκπαιδευτική κοινότητα εκπροσωπήθηκε με τη δέουσα παρουσία, αναδεικνύοντας τον ενεργό ρόλο της χώρας στην ευρωπαϊκή σχολική συνεργασία και καινοτομία.

Το Συνέδριο, υπό τον τίτλο «Celebrating what unites us» (Γιορτάζοντας όσα μας ενώνουν), επικεντρώθηκε σε δύο κρίσιμα για το μέλλον της εκπαίδευσης θέματα: την Εκπαίδευση για την Ιδιότητα του Πολίτη (Citizenship Education), ως επιστέγασμα της θεματικής του 2024-2025, και την εισαγωγή των «Δεξιοτήτων για τη Ζωή» (Skills for Life), ως κεντρική θεματική του 2025 – 2026.

Κεντρικές Θεματικές και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις

Οι βασικές ομιλίες και τα εργαστήρια ανέδειξαν την αναγκαιότητα ενός ολιστικού σχολικού μοντέλου που να ενισχύει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών και να προάγει την έννοια του υπεύθυνου και ενημερωμένου πολίτη.  Τονίστηκε η σημασία της ευελιξίας, της επίλυσης προβλημάτων και, ιδίως, το αίσθημα του «ανήκειν» (Belonging), καθώς η σχολική ένταξη και η αποδοχή αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη μάθηση και την ευημερία των μαθητών/τριών.

Οι συζητήσεις εστίασαν στο πώς τα σχολεία, μέσω του eTwinning, μπορούν να ενσωματώσουν την ενεργό δημοκρατική συμμετοχή, τις ευρωπαϊκές αξίες και τη συμπερίληψη στο σχολικό πρόγραμμα και την κουλτούρα, θέτοντας γερές βάσεις από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Το νέο θεματικό πλαίσιο «Δεξιότητες για τη Ζωή» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα βασικών ικανοτήτων, ψηφιακή, μαθηματική, γλωσσική, επεκτεινόμενο παράλληλα στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες όπως η ευελιξία, η κριτική σκέψη και η επίλυση συγκρούσεων. Υπογραμμίστηκε ότι αυτές οι δεξιότητες είναι απαραίτητες για την επιτυχία των μαθητών/τριών σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες αλλαγές.

Οφέλη για την Κυπριακή Εκπαίδευση

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Κύπρου σε αυτό το συνέδριο συνέβαλε στην ανταλλαγή καλών πρακτικών, στην επαγγελματική ανάπτυξη και σε διασυνοριακές συνεργασίες. Πιο συγκεκριμένα, δόθηκε η δυνατότητα για δικτύωση και ανταλλαγή καινοτόμων μεθοδολογιών στη διαχείριση συνεργατικών έργων και την εφαρμογή του νέου θεματικού άξονα. Ενισχύθηκαν οι γνώσεις και οι ικανότητες των συμμετεχόντων σε κρίσιμους τομείς, όπως η ψηφιακή παιδαγωγική και η σχολική ηγεσία. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέες συνεργασίες για την υλοποίηση έργων eTwinning και Erasmus+, με στόχο την προαγωγή της συνεργατικής μάθησης μεταξύ των ευρωπαϊκών σχολείων.

Το Συνέδριο επιβεβαίωσε ότι η διακρατική συνεργασία είναι καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση ενός ευέλικτου και προσαρμοσμένου στις σύγχρονες ανάγκες εκπαιδευτικού συστήματος.

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Κύπρου στο Ετήσιο Συνέδριο eTwinning 2025 χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η γράφουσα φέρει την αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο της παρούσας δημοσίευσης και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ευθύνεται για τυχόν χρήση της πληροφορίας που περιέχεται σε αυτήν.